Blog #56: De week van overprikkeling in mijn community! Tig Voorbeelden & 7 Tips voor je kortsluiting

De week van overprikkeling in mijn community! Tig Voorbeelden & 7 Tips voor je kortsluiting

Zo het vuur is los in mijn community! Zoals ik al eerder aankondigde had ik grootse plannen met mijn community als het gaat om de herkenning en erkenning van hoogbegaafdheid, en het ontdekken van jezelf als hoogbegaafde. En nadat ik zelf de ontdekkingen ben aangegaan hoe dit allemaal eruit kan zien en wat ik daarin wil betekenen voor de leden, gebeuren er nu echt hele mooie dingen daar!

Vorige week ben ik gestart met eens te checken hoe dit zat met prikkelgevoeligheid en hoogbegaafdheid:

En vroeg ik ook direct te delen wat ze dan merkten;

Voor mij is het een vaststaand feit; ben je Hoogbegaafd, dan ben je Hooggevoelig & Hoogsensitief. Natuurlijk wordt het wel eens in twijfel getrokken her en der, maar laten bij deze de ervaringen van mijn eigen community leden voor zich spreken!

En dit bedoel ik dan ook precies met ‘het vuur is los’….Er ontstaan herkenning-erkenning-begrip en ga zo maar door.

En wat zeker ook niet vergeten mag worden en juist voor de meeste net zo belangrijk is;

you are not alone!

Dezelfde check had ik ook buiten mijn community gedaan, want uiteraard zijn zij niet de enige hoogbegaafden==>>

En gelukkig weten de meeste wel dat je die sensitieve intense prikkelgevoeligheid hebt als HB’er.

Maar bij de volgende vraag die ik n.a.v. mijn blog “titel blog kortsluiting” vroeg kwam dit eruit:

Ai! Wat heftig dat zoveel deze kortsluiting herkennen (check..==>> weer herkenning & erkenning!), maar ook niet weten hoe ermee om te gaan…Dat kan je leven echt behoorlijk in de weg zitten! Ik weet er alles van…

Dus deze vraag inclusief de scores kon niet uitblijven;

En zo heb ik de eerste paar tips van de 7 in totaal direct gegeven;

1. Douchen= Letterlijk de prikkels ervan af spoelen en in contact met je lichaam komen. Weer gaan voelen & verbinden met jezelf door sensatie.

2. Bewegen = prikkels uit je lijf wegwerken (door hard werken en zweten) en adrenaline af laten nemen door adrenaline juist eerst te activeren

En daarna heb ik de rest van de 7 tips uiteraard gevraagd aan mijn community:

3. Eigen bubbel noice cancelling = prikkels buiten sluiten

4. Dansen/Stuiteren (= endorfine)

5. Verzwaringsdeken = terug in je lichaam dankzij druk

6. Lego = concentratie/creatie & actief

7. Puzzelen/Tangram (focus & concentratie eisen waardoor je niet meer alle kanten kan opschieten en rustiger wordt)

Zo, zoals ik beloofd had zou ik de tips die ik al had delen, en bij deze. Maar uiteraard is de lijst lang nog niet voldoende! Dus aan jou de vraag;

Welke tip kan jij delen die ik aan de lijst kan toevoegen?

En hoe blij ik ook ben met de tips, hoe schrijnend is het dat 85% kortsluiting herkent, en 71% eerlijk toegeeft er niet mee om te kunnen gaan. Deze tips zullen helpen om brandjes te blussen, maar niet tegen het ontstaan…Dit ligt in jouw handen en heeft alles te maken met je totaalbalans als hoogbegaafde. Dus voor een ieder die klaar is met al die tips, en nu eindelijk eens de stap wilt maken naar het wel kunnen omgaan met kortsluiting omdat jij bepaalt of die gaat ontstaan, geef ik je direct de toegang tot de masterclass Briljant Begaafd in Balans. Het enige wat je hoeft te doen, is toch even die tip te delen zodat ik hem voor je kan delen met je gelijkgestemden. Mooi doel toch? Mijn doel is het om elke hoogbegaafde een stap verder te helpen naar zijn ideale balans, dus bij deze! 

Dank je wel voor je reactie!

Warme groet

Riejanneke

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *